12 December 2008

'ULAR' Dalam PahangdailyOnline(PDO)!! WOWW..

Nampaknya manusia kadang-kadang suka bersifat seperti perangai haiwan. Ini kerana antara sifat haiwan ialah suka mengacau dan mengganggu malah membunuh sesama mereka. Sebab itu Tuhan melarang kita daripada bersifat seperti mereka. Manusia dianugerahkan akal oleh Allah swt , untuk membezakan mereka daripada binatang. Antara binatang yang paling ditakuti oleh manusia ialah ULAR.

Malah ada riwayat mengatakan antara binatang yang diturunkan oleh Tuhan bersama dengan Nabi Adam a.s dan Hawa ialah ular (jelmaan iblis). Ianya spesies yang cukup ditakuti, malah menjadi haiwan pembunuh jika dipatuknya. Saya melihat perkara ini dan beberapa sifat utama binatang tersebut sudah mula wujud dalam blog Pahangdaily Online. Inikah manusia yang mahu menjadikan akal dan tindakan mereka sebagai bahaya kepada orang lain dan bertopengkan haiwan.

Saya meneliti tulisan dalam blog tersebut tentang cara mereka mengkisahkan kematian Allahyarham Datuk Hj Abdullah B Rahmat-Allahyarhamhu-. Cara penyampaian sungguh Biadap! , tiada nilai kepribadian sebagai seorang muslim. Mereka-reka cerita fitnah yang durjana demi kepentingan hawa nafsu politik mereka yang liar itu. Saya rasa mereka juga tidak mahu keluarga mereka atau diri mereka sendiri akan ditimpa kemalangan seperti itu.. Sepatutnya , mereka mengajak semua umat muslim dan muslimat yang membaca blog mereka tanpa mengira latarbelakang fahaman politik untuk sama-sama mensedekahkan Al-Fatihah kepada Allahyarham, bukan menghinanya dan memalukan keluarga beliau untuk diejek dan dihina oleh sekelian penyokong blog mereka.

Saya amat bersetuju dengan kenyataan Dato' Samsuddin, S/U politik MB Pahang dalam blognya (www.dongtalk.blogspot.com) untuk mengambil tindakan undang-undang kepada blog tersebut. Di zaman yang kefasikan dah mula meluas ini, tindakan itu betul sebagai mengajar mereka erti adab dan akhlak terhadap maruah dan nilai kemanusiaan. Malu kita semua kalau perkara ini menjadi buah mulut orang bukan Islam. Agama kita mulia, tetapi penganutnya yang merosakkan nilai kesucian agama Islam itu.

Kalau diteliti gambar diatas, biarlah ular itu keluar dari mulut dan hidung mereka , supaya orang semua boleh kenal muka penulis blog Pahangdaily Online. Kenapa nak takut, kalau itu dah menjadi perangai mereka.Semoga mereka semua akan insaf dan kembali ke pangkal jalan.








2 comments:

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

salam

http://aberamly.wordpress.com

http://ramlyotai.blogspot.com

http://awanggedeber.blogspot.com

abe anok kelong jati
salam buat dinasti pok su loh

azlishukri said...

ular sudah jadi alat permainan..sedangkan nabi meminta kita membunuhnya. salam singgah.